Pozycjonowanie filmów na YouTube

Mogło by się wydawać, że pozycjonowanie filmów na YouTube to oferta skierowana dla muzyków, DJ-ów i szeroko pojętej branży rozrywkowej. Prawda jest jednak zupełnie inna. Obecnie YouTube "dociera" do użytkowników komputerów, tabletów , smartfonów i telewizorów. To setki tysięcy potencjalnych klientów.Odpowiednia wykonanie i promocja filmu w serwisie YouTube pozwala przyciągnąć oko rzeszy klientów.

Oferujemy usługi w zakresie wykonywania filmów w formie:

  • prostych prezentacji i pokazów slajdów
  • prostych filmów reklamowych w jakości Full HD (pojedyncze ujęcia)
  • profesjonalnych reklam i animacji filmowych

Prowadzenie kampanii reklamowej w serwisie YouTube obejmuje:

  • optymalizację kanału i filmów, wraz z wykonaniem wizytówki kanału
  • pozycjonowanie filmów
  • prowadzenie kanału na YouTube

YouTube jest numerem jeden jeżeli chodzi o bezpłatnie umieszczanie i odtwarzanie strumieniowe filmów, to niewątpliwie jeden z tych serwisów, które zna każdy internauta. Wyszukiwarka YouTube jest drugą po Google wyszukiwarką na świecie, a ze względu na powstawanie coraz większej ilości wartościowej treści, jest miejscem, w którym warto zaistnieć. Każda licząca się firma posiada własny kanał w tym serwisie, jednak z uwagi na ogromną ilość materiałów video i wysoką konkurencyjność, warto zadbać o odpowiednią optymalizację zamieszczanych filmów.

Jak wiadomo algorytm wyszukiwarki Google jest tajemnicą, nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku serwisu YouTube. Na podstawie doświadczeń w pozycjonowaniu możemy wymienić kilka najważniejszych czynników wpływających na ranking filmów video:

  • Nazwa filmu zawiera najważniejsza słowa kluczowe, powinna odzwierciedlać treść filmu, nie może wprowadzać w błąd.
  • Słowa kluczowe występujące w opisie filmu, opis filmu powinien być unikalny.
  • Do określonego filmu powinny zostać przypisane TAGi, dobrze jest używać przymiotników opisujących charakter zamieszczonego materiału.
  • Całkowita liczba odsłoń filmu, im bardziej popularny jest dany film, tym większa szansa na to, że będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania YouTube.
  • Czas trwania filmu, im dłuższy tym lepiej.
  • Zaangażowanie użytkowników (polubienia filmu, ilość wyświetleń, komentarze)
  • Liczba osób subskrybujących kanał autora filmu, większa liczba stałych widzów wpływa na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Jakość filmu w sensie technicznym, dodawanie materiałów video w wyższej rozdzielczości np. HD/Full HD, sprawia, że materiał jest bardziej profesjonalny oraz przyjazny dla widzów, którzy mogą sobie pozwolić na bezproblemowe i szybkie oglądanie treści lepszej jakości.

Na pozycjonowanie filmów zamieszczonych w serwisie Youtube wpływ ma także to czy film ten został zamieszczony na innych wartościowych stronach internetowych. Im więcej linków z popularnych serwisów internetowych prowadzi do filmu na YouTube, tym na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania YouTube mogą liczyć filmy umieszczone w tym serwisie.

Z doświadczenia wiemy, że pozycjonowanie filmów w YouTube najlepiej połączyć m.in. z pozycjonowaniem strony głównej klienta, prowadzeniem kampanii i budowaniem wizerunku w mediach społecznościowych.