Firma informatyczna Blacksoft Toruń - Programy Pozycjonowanie stron

pozycjonowanie Toruń

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak proces popularyzowania danej strony internetowej w wyszukiwarkach, z uwzględnieniem internautów z wybranej miejscowości. Celem pozycjonowania lokalnego jest umieszczenie witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, używając fraz związanych bezpośrednio z określoną lokalizacją np. województwo, nazwa miasta, dzielnicy, obszaru. Wpisując w wyszukiwarkę internetową frazę "mechanik samochodowy”, uzyskamy różne wyniki wyszukiwania, w zależności od tego w jakim mieście w danym momencie się znajdujemy.

 Z badań wynika, że:

  • 97% konsumentów szuka przede wszystkich firm i usług lokalnych, a więc takich, które są łatwo dostępne i znajdują się stosunkowo blisko miejsca zamieszkania potencjalnego klienta. Nie jest to bez znaczenia dla firm posiadających własną stronę internetową, ponieważ dobrze wypozycjonowana witryna, przyciąga klientów dla których lokalna firma, będąca niejako na wyciągnięcie ręki, jest łatwiejsza do odnalezienia, co czyni ją atrakcyjniejszą od firmy odległej.
  • 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych, używając fraz związanych z lokalnymi biznesami.
  • 56% badanych podczas podróży szukało w sieci lokalnych usług. Osoby napływowe, kierowcy, turyści i wszyscy Ci, którzy nie zamieszkują określonego obszaru, a przebywają na nim jedynie tymczasowo, w wyborze konkretnej usługi kierują się przede wszystkim wynikiem wyszukiwania, wskazującym na lokalne firmy i usługi.

Pozycjonowanie lokalne zbytnio nie różni się od tradycyjnego. Nadal ważne są takie czynniki jak dobrej jakości treść, systematyczność w dodawaniu nowych informacji oraz odpowiednia optymalizacja strony, wraz z linkami do niej prowadzącymi. Do istotnych aspektów pozycjonowania lokalnego zalicza się takie elementy jak:

 

  • Utworzenie strony w Google Moja firma - usługa ta daje możliwość tworzenia stron będących wizytówkami lokalnie działających firm. Przy odpowiednim wykorzystaniu tego narzędzia, zwiększa się szanse na to, że nasza firma zostanie wyszukana używając lokalnych słów kluczowych (np. salon tatuażu Wrocław). Wizytówka utworzona w Google Moja Firma umożliwia wystawianie opinii, których ilość oraz jakość decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
  • Linki z lokalnych stron - warto się postarać by informacje na temat naszej firmy znajdowały się na stronach o charakterze lokalnym np. strona lokalnej gazety, oficjalny serwis miasta, lokalny katalog firm, witryny turystyczne.
  • Zgodność danych identyfikujących firmę - nierzadko zdarza się, że firma zmienia adres lub telefon kontaktowy, a czasami rozszerza zakres działalności o dodatkowe usługi. Niezgodność tych danych umieszczona w różnych katalogach firmowych i innych stronach internetowych, może spowodować, że algorytm wyszukiwania uzna naszą firmę na niewiarygodną (ze względu na rozbieżność tych danych). Dlatego ważne jest, żeby wszędzie tam gdzie mamy dostęp do edycji podstawowych informacji na temat firmy (katalogi firm, strony branżowe, ogłoszenia itp.), zadbać o aktualne i jednolite dane identyfikujące.

Zalety pozycjonowania lokalnego:

  • JEdną z najważniejszych zalet jest to że w wielu przypadkach wypromowanie wizytówki, pozwala pojawić sie w wynikach wyszukiwania w tanie j i szybciej niż poprzez pozycjonowanie w normalnych wynikach wyszukiwania
  • Zwiększenie ilości klientów lokalnych
  • Zwiększenie sprzedaży towarów i usług (zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż przez internet, jak i sprzedaż na miejscu w sklepie stacjonarnym)
  • Budowanie przewagi nad lokalną konkurencją
  • Popularyzacja wizerunku jako firmy lokalnej, zajmującej się konkretną działalnością
  • Możliwość konkurowania nawet z dużymi firmami ze względu na niski koszt skutecznej reklamy