Firma informatyczna Blacksoft Toruń - Programy Pozycjonowanie stron

pozycjonowanie Toruń

Pozycjonowanie wizerunkowe polega na pozycjonowaniu pozytywnych treści po wpisaniu wybranej frazy w wyszukiwarkach np. nazwy firmy, marki, produktu, usługi lub czegokolwiek innego co stanowi wartość dla danej firmy.

Marka może być utożsamiana z określoną firmą, ale może również dotyczyć poszczególnych produktów czy usług. Pozycjonowanie wizerunkowe może także polegać na zwiększeniu widoczności wyników dla zapytań w postaci imienia i nazwiska danej osoby, np. prezesa firmy, będącego wizytówką i twarzą przedsiębiorstwa. Jakość wizerunku prezesa niewątpliwie jest tym elementem, który świadczy o samej firmie. Zabarwienie wszelkich informacji, które konsument i potencjalny klient jest w stanie znaleźć w wyszukiwarce, wpływa bezpośrednio na to w jakim świetle zostanie odebrana dana firma.

Reputacja marki to wartość nieoceniona, którą każda firma buduje przez wiele lat swojej działalności. Budowany latami wizerunek może zostać bardzo szybko zniszczony przez działania konkurencji, czarny PR lub zwyczajny błąd, pomyłkę w trakcie prowadzonej działalności, do której każdy przecież ma prawo. Odbudowa pozytywnego wizerunku może być procesem czasochłonnym i wymagającym zaangażowania na wielu płaszczyznach, jedną z nich jest niewątpliwie pozycjonowanie wizerunkowe, którym warto się zainteresować nawet jeśli firma nie posiada własnej strony internetowej.

 

Docelowo pozycjonowanie wizerunkowe ma doprowadzić do sytuacji, w której internauta wpisując np. nazwę firmy, zobaczy 10 wartościowych linków do stron z informacjami zawierającymi pozytywne treści odnoszące się do firmy, takie jak:

  • Firma XYZ … czołowy dostawca nowych rozwiązań bazujących na technologii
  • Firma XYZ … lokalny/krajowy/światowy lider w produkcji
  • Firma XYZ … posiada produkty cechujące się jednym z najniższych wskaźników awaryjności
  • Firma XYZ … świadczy usługi na najwyższym poziomie
  • Firma XYZ … przyjazny pracodawca dla absolwentów i osób z niewielkim doświadczeniem
  • Firma XYZ … zdobyła certyfikat o najwyższych restrykcjach
  • Firma XYZ … obecna na targach

 

Pozycjonowanie wizerunkowe może dotyczyć podnoszenia jakości wyników wyszukiwania związanymi z informacjami typu:

  • Opinie na temat firmy
  • Opinie na temat wybranych usług i produktów
  • Opinie zamieszczone na blogach, forach, portalach, stronach tematycznych
  • Osiągnięcia firmy, udział w szkoleniach i podnoszeniu poziomu jakości usług
  • Zaangażowanie firmy w działalność charytatywną, sponsorską
  • Informacje na temat kluczowych pracowników
  • Komentarze pod artykułami
  • Ranking firm z branży
  • Warunki pracy, podejście firmy do pracowników, polityka kadrowa

Cele pozycjonowania wizerunkowego:

  • Budowanie pozytywnego wizerunku firmy, pracowników, produktów, usług, marki.
  • Ograniczenie dostępności, widoczności w wyszukiwarkach negatywnych, fałszywych i obraźliwych informacji oraz opinii na temat firmy.

Zwiększenie widoczności pozytywnych wiadomości na temat firmy tak, żeby informacje te pojawiały się na pierwszych stronach wyników wyszukiwarek i były tymi, na które trafia się w pierwszej kolejności.